fredag 24 juni 2011

Lövmarknad & Midsommar

Blåklint


Ja, så har jag sommarlov ! Efterlängtat, som alltid. Det är nu man ska hinna med allt och lite till....
Alltså började jag med sedvanliga Lövmarknaden i Karlskrona, dagen innan midsommarafton.
De som kommer till "stan" vattenvägen, lövar sina båtar - mycket vackert. Tyvärr är det mycket "krimskrams" på marknaden, med det obligatoriska grejerna inhandlas, blåklint, mintkyssar, jordgubbar och körsbär. Ibland händer det att man snubblar över något annat bra-att-ha, men oftast inte.
Som vanligt när man går på marknad, ska man gilla att trängas med andra människor och inte ha bråttom.
Idag var jag inte på det humöret, tog ett yttervarv och sen fick det va bra. Fick med mina "måsten" och sen var det nog! Nu njuter jag av den underbara doft och färg som blåklinten har och längtar till sillen och jordgubbarna imorgon. Hoppas på sol till oss alla & en avkopplande helg!

Se hela bilden







1 kommentar:

  1. Vilket ställe och vilken marknad. Fanns det inget att dela på tre? ;-)
    Kram Heidi

    SvaraRadera