tisdag 14 december 2010

10 dagar kvar......

Då har det varit lucia igen och på jobbet lussade vi pedagoger för eleverna. Det blev jätte populärt!
Tyvärr har jag inte något foto på detta, men det var en härlig skara, lucia med tärnor, stjärngosse, pepparkaksgumma (det var jag) och tomtar. Det var meningen att vi skulle haft en levande julgran, men hon kände sig inte pigg (fniss). Hur som helst, efter vi gått runt och skrålat i en timme, var vi ganska hesa så då blev det luciafika = )
På hemmafronten händer det inte så mycket. Snart börjar rummet få den ordning som vi tänkt, men det är lite kvar. Julklapparna är INTE inköpta, men jag hoppas att det "bara" löser sig när jag ska handla, det brukar det ju göra. Julkorten ska läggas på brevlådan. Sen är det bara att vänta..........på tomten, ho ho ho.
Jag är tillbaka innan jul!
Hej då!

1 kommentar:

  1. Läcker lucia men det slår nog inte erat tåg. Lycka till med julklapparna och färdigställandet av rummet.
    Kraaaaaamar i massssor

    SvaraRadera