onsdag 8 december 2010

December

Ja, då var december månad här!
Denna månaden var något jag tidigare längtade till, men inte just nu!!!!
Förutom stress med betygssättning, julklappsinköp, pynt och plock, julmat, julbakning, julfester och allt annat, så fyller jag dessutom år! För några år sedan var det fem personer i släkten som fyllde år. Men från och med för bara några månader sedan har jag december "helt för mig själv". Min mamma förlorade jag för tre månader sedan och det känns fortfarande helt overkligt.
I min innersta önskan hade jag just nu snurrat runt och letat efter presenter också, men så är livets gång......
Jag blir dyster och ledsen, men då är det helt underbart att ha familj och vänner som hör av sig och stöttar och peppar.
Alltså blev jag överlycklig när jag hade båda "mina" flickor hemma, sambon Henrik, hunden, katterna och min älskade make = ) - just på dagen D, födelsedagen.
När jag kom hem var det dukat bord med min favoritmat - sushi - jag tror jag skulle kunna äta det varje dag!

Vi brukar alltid handla sushi från Sushido här i Malmö.

Förrätt - brushetta, efterrätt - chokladmousse , JÄTTEGOTT !
Tack till er - Det betydde oerhört mycket att ha er hemma!

Så är läget här. Nu fortsätter aktiviteterna, vare sig jag vill eller inte.
Hälsningar från Moni alias Ior




1 kommentar:

  1. Ett jätte grattis nu i efterskott. Som vanligt har jag missat din stora dag även i år. Det är hopplöst. Har haft fullt upp med julmarknaden och sedan blev det tvär stopp med allt. Finns inget att skylla på egentligen men så här är livet just nu.
    Skickar massa tankar och hoppas det ska bli en bra jul fast det fattas en viktig person i ditt liv.
    Kramar i massor.
    Heidi

    SvaraRadera