torsdag 16 december 2010

Hej mitt vinterland...

Eller skulle jag sjunga "Ja se det snöar...."
Här i söder är det vitt, igen. Bara härom morgonen satt vi och åt frukost o sa:
Tänk att all snö är borta! men inte för så lång tid.
Arbetskamrater fick samtal att snabbt ta sig hem, annars skulle de troligtvis bli kvar på skolan över natten.....Tror att alla kom hem, det lär ju visa sig imorgon =)
Annars börjar det dra ihop sig till jullov, inte så dumt.
Man vet ju vad nästa termin blir präglad av - ny kursplan.
Många studiekvällar o dagar är in planerade redan. Har försökt läsa in mig lite på det som redan finns skrivet hos Skolverket.
Intressant och intensivt- tror jag våren kommer att bli!

Tror det är dags för the eller glögg!?
Kanske ska ut o göra en snöängel =)
Hej då!

2 kommentarer:

  1. Vill du kolla vad Skolverket skrivit om slöjd?
    http://www.skolverket.se/content/1/c6/01/97/74/Sl%F6jd.pdf
    //Monika

    SvaraRadera
  2. Ja det ska jag göra men tror jag tar det efter lovet Nu är alla podb skrivna och det är en lättnad. Nu gör eleverna en utvärdering och städar resten av tiden som är kvar. Nu ska jag ut och köpa julklappar och sen skickar jag in bilder på min stora ängel och annat smått och gott.
    Kram

    SvaraRadera