tisdag 30 november 2010

Julfint med ny stjärna

Äntligen har jag hittat stjärnorna som jag letat efter! Och det blev mysigare och finare än jag kunde tänka mig. Så här ser kartongen ut.

Visst är den läcker!!!!? Den finns i vitt också, men tycker att denna passar perfekt hemma.
Företaget som säljer, eller designar den heter Ventura design. Kolla gärna på deras hemsida. Jag hittade flera lampor där som hade passat utmärkt hos oss.
ICA Maxi är ett av de ställe som säljer en del av deras lampor, men nu har jag hittat en till som jag vill ha. Så ska ta och ringa imorgon för att hitta en återförsäljare, eller om man kan köpa och få hemskickat.

Nu ska jag visa hur det blev här i fönstret.

sorry, lite dålig bildkvalité

Jag är som sagt helnöjd, snart är ju också väggen färdigkaklad. Sen ska det ju fogas, väggarna ska målas vita och därefter ska jag leta lite nya möbler. Bland annat är jag på jakt efter en låg hörnbokhylla.
Var hittar jag den???!!! Tips tack.
Tills dess får det se ut så här. Vanligtvis så skulle jag haft vita amaryllisar även här, men i år har det blivit vita orkidér. Snyggt det också, tycker jag.

Annars är det kallt som tusan, snön virvlar runt eftersom det ALLTID blåser här nere. Detta innebär att det blir drivbildning, som i sin tur innebär att det är ett litet h-vete att ta sig fram. Min normala bilresa till jobbet tar ca 15 minuter. Nu tar det upp till 45 minuter varje morgon till jobbet! Isgata, detta gör att de flesta kör mycket sakta, tackochlov. Nåja, det viktigaste är att man både kommer fram och tillbaka!
Nu är det dags att dra sig tillbaka, till den goa sängen.
Sov gott alla och tjosan, tjosan tills sen!


1 kommentar:

  1. Jätte fint och lite kul faktiskt. Jag har själv tittat på en likandan men en lite större som man har på väggen. Den är lite dyr men häftig. Väntar på att den ska bli på rean så köper jag den direkt. Tror jag kan ha den året om också. Skulle passa perfekt i trappan upp.
    Kram och kör lugnt

    SvaraRadera