söndag 7 november 2010

Den härliga Rutan....



Delight översätts med orden
  1. FÖRTJUSNING
  2. NÖJE
  3. GLÄDJE
  4. FÄGNAD
  5. VÄLBEHAG
  6. BEHAG
  7. FRÖJD
och jag kan ju bara hålla med. Alla rutor blir olika, det går snabbt att virka dem, garnet är underbart, men jag inser att det bästa är att virka ihop under tiden rutorna tillverkas. Annars kan det nog bli ihopsättningen mitt projekt faller på! Och det vore ju synd att ha 77 rutor i en påse = )

Dagens rutor blev så här, färgen är nr 09, turkos/lila mix


Svårt att få rätt färgerna på bild, men tror att man kan se nyans skillnaderna som finns i samma nysta.









Det var dagens projekt, nu har jag bara 74 rutor kvar........kanske blir någon mer ikväll...
Nu är det dags att laga middag - pasta!
Ha´en bra vecka
Tjoho alla

2 kommentarer:

  1. Aha var det det som blev bilpysslet, kul. Ja, sätt ihop dem under tiden så du verkligen ser hur det växer. Bra tips och idé. Färgvalet inte att bli förvånad över, typiskt du ;-).
    Klappa på garn har jag också gjort, kolla min blogg.
    Lycka till med skapandet.Har lite tips att dela med mig så småningom.

    SvaraRadera