söndag 7 november 2010

Mera skapande

I helgen hittade jag äntligen mönster och garn till dragspelsmössan, jag letat efter. Det blev färgkombinationen som syns på bilden, svart och karamell.
Vilket underbart garn!!!! Låter detta projektet vänta lite, eftersom några andra har förtur.
Inspiration får jag av att gå i garnbutiker och klappa på garnerna, se alla underbara färgkombinationer och känna på materialet. Mmmmmmmm.
Eftersom jag har varit i Karlskrona i helgen, blev det naturligtvis ett besök i garnaffären Ull & Lull,  Rådhusgatan 7. En mysig butik, med mycket innehåll.
Just nu känner jag att garnet Drops Delight är en riktig favorit-ett långprojekt med denna sjal/filt i olika färgrutor........hmm, tål att tänka lite på.
Men jag lovar att det lockar. Kanske hinner jag provvirka en ruta imorgon = )
Återkommer mer om detta. Nu är det sovdax
Tjoho tills nästa gång

1 kommentar:

  1. Du är så kreativ. Själv har jag inrett vinden i dockhuset med kuddar matta och gardiner. Jag gjorde oxå en lampa med riktigt lyse av ett lock inamätet av en kulpenna (utan bläck) en knappform samt tyg och en liten frana. jag håller på med att göra en ställning till akvariumet av en tungspatel och engångsätpinnar. Det kommer oxå att vara luse i det. men det är ju inte riktigt något jag kan ta med och göra i bilen :)

    SvaraRadera