onsdag 3 november 2010

Onsdag gör jag ingenting, ingenting, ingenting.....

eller hur var det nu?
Jo, visst gör jag lite....men kan man räkna in att klappa katten som aktivitet?
Rogivande, men det går absolut inte att sticka samtidigt!

Närbild av kattdamen M i vårt hus
men det gäller att fördela klappandet annars blir kattherren, herr M, avundsjuk!

Har ingen aning om vad detta är för kattras, han kom till oss som "bortkastad"och han har vuxit sedan dess!




Men jag får ta Tomas Ledins låt till mig.

 "Att inte göra någonting alls är en underskattad aktivitet
Att inte göra någonting alls är det enskilt bästa som vi vet
Här följer vi slaviskt minsta motståndets lag
Det får bli som det blir, ja åtminstone idag
Att inte göra någonting alls, inte någonting alls
Ja, det är svårslaget"

Eller kan jag ju ta " Imorgon är en annan dag........
Nä, katten och kaffet lockar.
Tjoho, tills nästa gång!

2 kommentarer:

  1. Att klappa katter är nog en bra aktivitet när man inte gör något. Jag brukar ligga i sängen och stirra rakt ut och göra ingenting väldigt läääänge. Förstår inte att det ska vara så svårt att börja på något när det finns så mycket kul att göra. Dags ta itu med börsarna eller något annat kul.
    Väl mött.
    Vbk medlem

    SvaraRadera
  2. Men visst är det gött att inte ha ett uppbokat schema! Och ja det är konstigt att man inte studsar upp o gör allt det där roliga som bara väntar(inom pysselbiten alltså=)
    Lycka till med dagens aktivitet.
    Kramar Moni

    SvaraRadera