söndag 28 november 2010

Advent

Helgen har rusat iväg. Vi har varit i Blekinge och advents pysslat hos min pappa - det blev jättefint och han blev nöjd! Men jag har också hunnit med lite sånt där som "hör till".

Lussebröd, nja det blev okej saffranet var inte så smakrikt!

Vår vita amaryllis sköter sig, blommar "vid rätt" tillfälle, dessutom är det två stänglar till på gång!



Har satt upp adventsstjärnor i fönstern, men trivs inte riktigt med dessa. Har fått span´på nya läckra, får se om jag köper dessa, så det blir lite förnyelse i hemmet. Man/jag blir ju extra peppad nu när väggen börjar bli klar......hmmmm, får se. Lovar att ta foto OM det blir något nytt.

Mina stickprojekt fortskrider sakta, men säkert. Lite blir det gjort när man sitter, som passagerare, i bilen.
Dock blev det bara enkel resa, eftersom det var becksvart när vi körde i fredags kväll. Då är det INTE läge för att göra hantverk!
Dessutom gjorde jag min PIM 3 uppgift klar under förra veckan. Har gjort en lite virkskola, med videoinspelningar, musik, prat och bilder. Är mycket nöjd och har fått mersmak att göra fler små "skolor" med andra instruktionsfilmer. Ska prova denna på några "testelever" för att få respons.

Det var allt för mig! Ska ta och mysa med en kopp the innan det är läggdags för att samla nya krafter till en ny härlig vecka!
Ha det bra, tjoho från mig och ett vintervitt Skåne.


1 kommentar:

  1. Mysigt det låter och fint med en vit amaryllis. Jag kan rekomendera jultet som de har på Village. Den ligger i en röd påse och smakar ljuvligt.
    Grattis till pim 3. Jag ska visa min på seminariet på torsdag. Mitt handlar om att tova. Det var inte så kul att göra pim 3 men efteråt var det ju inte så farligt. Jag försöker peppa alla andra som inte gjort trean än.
    Jag började sticka på en halskrage med mitt fina garn som jag köpte dyrt för någon månad sedan. Vet inte riktigt hur lång den ska vara men den ska sys ihop till en cylinder och träs över huvudet. Undrar om den ska vara så vid så jag kan dra ner den över axlarna? visar den på min blogg när den är klar.
    Ha det.
    Kram

    SvaraRadera