tisdag 2 november 2010

Sticka och tova vantar

Har kommit in i en period av stickning. Rundstickor gör stickningen enklare, eller kortare längd på stickorna.Var en runda på Klippans yllefabrik, för några söndagar sen. Där hittade jag både fina garner och kortare stickor. Naturligtvis fanns det en massa andra vackra ylleplädar, kuddar och mycket annat vackert. Dit kommer jag absolut att åka fler gånger. Rekommenderas varmt! = )

Men det var ju vantarna jag håller på med.....
Har hittat mönster på Drops och redan förra året gjorde jag ett par. Denna gången har jag fått en beställning på ett par i två olika grå färger. Bara att sätta igång, stickningen är ju ganska okej, men själva tovningen är ju det magiska, då allt händer! = )         
(värst vad jag vitsar till det ikväll).

Visar några bilder på förra tovningen.

Före tvätt

Tovat och klart
Jag lovar att dessa vantar gör att man inte fryser om händerna.
Ja, det var allt för ikväll.
Tjoho tills nästa gång.


1 kommentar:

  1. Fantastiskt vad ull kan göra mycket. ska bli spännande se de nya beställda vantarna. Undrar hur mycket stickor du har egentligen, man har ju sett en del. Kan man inte få för mycket? ;-)

    SvaraRadera