onsdag 9 februari 2011

Vårstädning i bloggen

Hejsan - mitt i veckan!

Här har jag vårpysslat lite = )
Solen sken hela dagen och jag kände att det var dags för lite ljusare lappar/färger.
Jag känner mig nöjd, hoppas att ni också gillar utseendet.
Använder mig fortfarande av shabby blogs
där finns många olika möjligheter till att pyssla till sin blogg.

Här följer mitt andra pyssel......RUTORNA.
Här nedan ser man 78 stycken. Jag har tillverkat en för mycket i min iver att göra filten färdig. Nu återstår arbetet med att placera ut fägerna så att de "smälter" in i varandra och med ett ord som numer finns på allas läppar - färgerna ska gifta sig med varandra.......
Det känns som poesi, så här i annalkande Valentin = )


78 rutor i en hög. 

78 rutor på en rad.

78 rutor på höjden.

Det är en fröjd att se alla olika färgkombinationer, dessutom har jag inte tröttnat på att virka dessa rutor.
Bara det är en bragd av mig, som annars gillar att göra en sak av varje, sen är det dags att göra någon ny utmaning. Jag tror detta beror på att det är väldigt rogivande att sätta sig med att virka en ruta, som nu tar ca 15 min/st. Jag har haft det med mig överallt och på ett nysta får jag ut 10 rutor. Får se om det bli fler filtar.

Det var allt för ikväll. Nu the-time och sen hoppas jag på att

 John Blund kommer och hälsar på = )
Natti, natti!



3 kommentarer:

  1. Hej! Denna layouten ser riktigt bra ut om jag får säga mitt! Ohhh äntligen färdig med alla rutor, imponerande:)

    SvaraRadera
  2. Flitig du är. ska bli kul att få se den ihopsatt också.
    Snart ses vi, yippie.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad fint, nu tycker jag du ska göra 78 till så Tina får sig en pläd ;) Hihi..

    SvaraRadera