måndag 28 februari 2011

Lov vecka

Hejsan!

Har tillfrisknat från förkylningen, men har smittat maken som nu nyser och snörvlar = O (inte bra!)

Nåja, nu har jag ju inte legat hemma o gnällt, utan varit iväg på en liten "turné".
Började fredagen med att åka till Älvsjö, för att gå på Symässan. Detta tillsammans med två härligt kreativa kamrater, från Slöjdutbildningen. Vi kom nästan när mässan öppnade och gick nästan när det stängde. Ja, lite fika och lunch blev det ju också! Sen åkte vi till Örebro, där "Fleecesockor och trollsländor" bor.
God mat och dryck,och sen påbörjades pysslandet........som fortsatte dagen efter. Men då hade vi hunnit med en tur på stan, för viss kompletteringsshopping = ). God mat och dryck, igen (tack till maken i Örebro), och sen pyssel........som fortsatte på söndagen, fram till det var dags att åka söderut igen.

Här är några bilder av vårt pyssel - tre av allt:

Snygga påskpippi = )


Måttbandsfåglar, tre!


Tre cape´ar


Vacker vy från tågresan, kallt och bistert ute, men varmt och skönt i kupe´n



Mitt nästa stopp blev i Växjö, dit färdades jag med tåg, tillsammans med "Mormor pysslar".
I Växjö har jag äldsta dottern, med sambo och hund. Måndagen tog en runda till Kosta outlet, blev bara två ostknivar, Boda Nova, annars blev det inte någon shopping. Tisdag "gjorde" vi staden, minitur och senare på eftermiddagen bar det av mot Karlskrona. Där hjälpte jag min far att fixa lite olika saker som behövdes.
Stannade till torsdag kvällen, då det var dags att åka "hem" till Malmö.
Puh!!!!
Fredag - sovmorgon, handla mat och sen var jag ganska trött!!!!!
Lördag - en lite tur vid lunchtiden i Limhamn - kvällen Melodifestivalen - framför tv´n (ganska skönt faktiskt).
Söndag - åkte till Ilva - har äntligen bestämt oss för vilket matbord och stolar vi vill köpa.

Ja, idag är det måndag, första arbetsdagen efter lovet. Känner att jag har hunnit med en hel del, men här hemma ser det lite kaotiskt ut!!!! Jaja, det hinner jag väl med..............

 Tack ALLA som har gjort mitt lov till en trevlig vecka!

Nu är det the-time och sen blir det nog natti-natti!


4 kommentarer:

  1. Ja det var en intensiv vecka. Jag är glad att jag fick vara en del av den. Kram

    SvaraRadera
  2. Mycket snygg textstil måste jag säga=) Tack för denna veckan ses den 8:e=)

    SvaraRadera
  3. Låter som en fullt upp vecka och trevligt att man fått vara delaktig i den.
    Tre av allt, dela på tre ja det känner jag till. Kul att vi gillar samma eller i alla fall kan tänka oss samma :-)
    Bara fortsätta vara kreativ. Jag letar oringar för fullt och även Larsa är involverad. Har mina smycken på jobbet i dag men har bara sålt ett än så länge. Vi har konferens till sju i kväll så det kanske blir något mer annars har jag till något annat tillfälle.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Bente, du ser att jag utelämnade en bild(matbilden) Ibland är jag snäll =)
    Tack Matilda, vi väntar på nästa besök=)
    Heidi visst var det fullt upp, men oj så trevligt allt var.
    Tre av allt eller dela på tre, ja det är ju många minnen med det!! Vi får höras av ang oringarna-vill ju göra ett halsband. Lycka till med försäljningen.

    Har kopierat, ska skicka denna veckan.
    Kram

    SvaraRadera