torsdag 27 januari 2011

Torsdags kväll

Jaha, då har det passerat ytterligare en vecka!
Under veckan har jag tränat 2 gånger (imponerar mig själv = ), varit på textilträff med AH-tyger och varit på handbolls vm. Trevligt att det inte alltid enbart är äta, jobba, sova-veckor!
Fredagen, imorgon, ska avrundas med after work, också trevligt!


Pysslat har jag också gjort:

<>
Mössan som skulle matcha vantarna...


Beställaren av detta mössa - vant "kitt" blev mycket nöjd. Mössan har jag improviserat efter ett annat mönster och den är stickad i Svarta fårets raggsockegarn. Kanten runtom är stickat i Garnstudions Puddel, effekten blir otroligt likt fårskinn. Vantarna är stickade i Garnstudions Alpacka och kanten sydd i Puddel.
Jag blev också nöjd med det resultatet, kanske behöver jag också en mössa!?!


Förra helgen var jag på en shoppingtur på Stoff&Stil. Jag har mycket svårt att åka dit utan att handla, jag bor ju dessutom "farligt" nära....... så dessa fynden gjorde jag:

Det vänstra tyget är ett "bra o ha tyg", det rosiga högra har jag tänkt en sommarkjol av, snyggt med jeansjacka till.


Dessa fyra olika färgställningar tänker jag ha till foder i nesessärer eller väskor, jättesöta tycker jag!

Det var allt för ikväll. Nu blir det God natt, sov gott!




2 kommentarer:

  1. Flitiga Lisa är igång ser jag, kul och vilka fina alster du gjort. Förvånad, näe jag vet att du är duktig. Vad avis jag blir med ditt shoppande på s&s. Fyndar du så köper jag gärna av dig när vi ses. Blommigt, prickigt eller vad som helst som kan användas till det mesta. Du vet och jag vet att det blir klurigt, fniss.
    Kramar från en ryggont Fia.

    SvaraRadera
  2. tur eller kanske otur för mig att jag inte bor så nära Stoff och Stil. Jag får titta i katalogen men det är ju annat att känna på tyget:)

    SvaraRadera