tisdag 22 mars 2011

Stickning

Så har jag lyckats med en bloggpaus igen, oooops!
Just nu förstår jag inte vart min tid flyger iväg, men inser att jobbet har tagit en stor del av min tid.
Hur som helst, lite aktiv har jag varit.
I helgen var jag i Blekinge och hemresan (i bil) satt jag som passagerare, alltså blev det ett par pulsvärmare gjorda. Denna modell har jag haft "i huvudet" länge och här kommer min modell.

Garnet jag har använt är Alpaca och Puddel.
(Ursäkta konstig färg på bilderna, men så blir det i bilen med rejält solljus).
På stickor nr 3 la jag upp 25 maskor, stickade 10/12 varv med räta maskor i Alpacan, sen blev det 2 varv Puddel räta maskor.



Jag avmaskade i Puddelgarnet och sen virkade jag ihop sidan. Därefter virkade jag med samma garn runt den nedre kanten.
Jag är mycket nöjd med resultatet och snabbt gick det. Gillar verkligen kombinationen av dessa garnerna. Nästa gång ska jag trä på pärlor på Alpacagarnet.

Hur det går härhemma - ja, det blir en senare bildvisning. Är inte klar med alla förändringarna, men det får ta tid. Viktigast är att vi blir nöjda = )

Vill du se vad jag håller på med på jobbet - mycket intensivt de närmsta veckorna?
Då ska du kolla på skolans hemsida, klicka här: Stenkulaskolan


Årets föreställning heter: Så svårt kan livet vara.
Snart kör teaterlivet igång igen, tredje året - intensivt, men jättekul!

Tedags - hej då!


1 kommentar:

  1. såå fina de var! Jag blir så sugen på att sticka själv, men håller på att göra klart allt påbörjat. Ja livet består ibland av nästan bara jobb. tur att man gillar det man jobbar med!

    SvaraRadera