lördag 26 mars 2011

Symässa i Malmö

Jodå, så har jag varit där och det gick precis som jag anade........"lite-bra-o-ha-saker" hittade jag =)
Tyvärr hittade jag inte tyget som jag letar efter, så nu får jag skicka efter det på nätet.
Jag vill ju så gärna hitta Loralie design, tygerna med damerna, tycker att Fleecesockans väskor blir såååå snygga!!!
Hursomhelst här kommer lite smakprov från mässinköpen:
Läckert tyg till - en väska =)

Detta ´köpte jag hos Butik Lilla Pärlan, jag är inne i en strassperiod....


Pärlförrådet, hade detta (och mycket mer...men jag kom på att jag inte har så långt att köra dit)


2stenar, peacemärkena är till yngsta dottern....

Men vad ska jag nu göra med dessa grejerna?
Jo, jag har fixat till ett halsband, där jag mycket enkelt byter ut de olika berlockerna på följande sätt:
En flätad läderrem, med 2 kabinhakar längst ut, (gär ju bra med andra kedjor oxå).
....i dessa kabinhakar fäster jag en ring..

Här ser man halsbandet, ringen och de olika berlockerna, som oxå har kabinhake.

Här är ett alternativ......

Här är ett av mina andra berlockalternativ.


Toppenbra lösning, eftersom jag lätt kan byta stil på halsbandet, beroende på vilka kläder jag har på mig.
Så nu efter dagens shopping har jag flera möjligheter att skapa nya härligt kreativa berlocker!

Dagens BÄSTA köp blev mitt "vårarmband". Direkt jag såg detta kom mitt "ska-absolut-köpa-detta-behov". Man kan oxå säga - Kärlek vid första ögonkastet = )
Vad tycker ni om min "vårkärlek"?




Ja, så nu hoppas jag bara på att kunna ta av mig vinterkappan, ha kortärmat, så att ALLA ska se mitt underbara armband! (ser ut som en massa majblommor)

Då har jag summerat en trevlig avslutning på veckan, och nu är det helg!

Ha´det bra !


3 kommentarer:

  1. Jag gillar mycket, men armabandet är super läckert. Är det skinn blommor eller? Var det dyrt? vill också ha! Eller kan man gör själv?
    Bra idé med halsbandet. Nu kan du ha olika stilar hela året ut.
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Jag skulle också vilja gå på mässa, men jag har redan så mycket att pyssla med. Det har du ju inte:). Smart ide med halsbandet, tror att jag ska göra ett med samma ide. Jag tror nog att jag har saker till berlockerna. Vårkramar från Bente

    SvaraRadera
  3. Heidi: Armbandet är helt av skinn, inte speciellt dyrt...så det lönar sig inte att göra själv - hjälp vilket pill! Halsbandsidén är suverän - lätt att byta stil med berlocker och man kan välja ALLT eller lite = )
    Bente: Den som har mest vinner....hahaha, skämt åsidor. Jag gillar Malmömässan, känner ju en del där liksom och det känns gött!

    SvaraRadera