tisdag 29 mars 2011

Veckodagarna

"Måndag är så mallig, först han är. Tisdag kommer efter sur och tvär........"

Ja, så känns det faktiskt. Idag är det en sur och tvär tisdag. Tycker solen som sken igår, gott kunde haft den goda smaken och stannat kvar tills idag - men icke!! Grått trist och tråkigt är det.
Det man hoppas är ju att det inte påverkar mig så mycket, men se det är nog just precis vad det gör!

Nej, dags att skärpa till sig.
Nu berättar jag vad vi hann med under vår Smålandshelg, efter det att vi hade flyttat äldsta dottern, sambo och hund från en lagom stor tvåa, till en liten, lite etta!  Mannen och jag åkte till Kosta och handlade det vi hade tänkt oss till vår nya skänk - glaskonst. Vi gick länge och tittade, svårt att välja, men sen när vi kollade priserna så insåg vi att detta var i lagomnivå.
Gillar Ulrika Hydman Valliens konst jättemycket så vi "slog till" på denna-prydnad, och användbar=praktiskt.
 
http://shop.kostaboda.se/nwg_mdb.php?action=list&nlevel1=Sk%C3%A5lar
Har satt skålen på en ljusplatta, som nästan skapar illusionen av att skålen är fylld med vatten!
Det blev precis som vi hade tänkt oss - kul när det blir så.

Ha´en fortsatt "bra" tisdag!

2 kommentarer:

  1. Här har det snöat hela fm urtrist, blä.
    Snygg vas och det gör mycet med e ljusplatta under.
    Ja tack pris på armbandet, gillar det skarpt.

    SvaraRadera
  2. Synd att jag inte var hemma för då kunde jag ha bjudit på en kopp.
    Hav förtröstan våren kommer på riktigt till helgen!

    SvaraRadera